čtvrtek 4. prosince 2014

Romeo a Julie

Zvládla jsem napsat variaci na Shakespeara, a protože je to jeden z mých oblíbených autorů... Dál to určitě znáte.

Odloučení

Proč musel odejít?
Nevzal mne s sebou
Já chci jít tam kam ty
Má lásko, ty lháři.

Tys vypil to oč žádala jsem já,
Tys umřel a já tu zůstala.
Políbím tě, snad na tvých rtech
ještě kapka sečkala.

Nic, nic jsi mi nenechal
Tvrdil jsi, že zůstaneš, ty lháři!
Navždy po mém boku
Teď jsem tady, a ty?

Ty jsi odešel,
ale neboj
půjdu za tebou
Má lásko

Dýka poslouží mi
Stačí schovat ji,
aby ji nikdo nenašel
Naposled políbím tě
Už cítím chlad

1 komentář:

  1. Raiu, vítej zpět! Jsem ráda za tvou znovuzrozenou existenci.

    Báseň je vydařená. Bez mučení přiznávám, že Shakespearovy tragédie mými oblíbenými nejsou. Buď mi je znechutil vzdělávací ústav, nebo se mi příčí opěvovat Romea a Julii jako největší příběh lásky.
    Ale mám ráda Shakespearovy sonety, respektive jeden, který je mou srdeční záležitostí.
    "For I have sworn thee fair and thought thee bright
    Who art as black as hell, as dark as night"

    Tvá báseň se mi líbí i kvůli stručnosti. Postavy se tam dlouho "nevykecávají", konec je jasný.

    P. S. Jak si přeješ být oslovována? :-)

    OdpovědětVymazat